1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Thursday, March 13, 2008

CABARAN DARI M KE M

Mengambil keputusan untuk persembahan berskala kecil memang mudah tetapi untuk melaksanakan menjadi seuatu persembahan yang berkualiti..aku terpaksa bertungkus lumus. terlalu banyak cabaran dan dugaan dalam memastikan persembahan ini berjalan lancar...KEPUTUSAN yang tepat harus aku lakukan demi kebaikan semua pihak..dari m ke m adalah satu naskah yang berlatarkan zaman kini, isu terkini, kehidupan terkini, kelihatan seperti mudah tetapi isu yang terkandung di dalamnya punya maksud yang terlalu mendalam dan ini adalah satu kebenaran yang sering terjadi di luar.

aku memikul beban ini, drastik? tidak! tetapi atas dasar cintakan teater, aku turun padang memulakan langkah berani..untuk berlakon! agak lama aku tidak menonjolkan diri di pentas..suka bekerja di sebalik tabir, hampir 2 tahun...lama...takut! gigil! semua bercampur baur..tapi aku tidak perlu takut dengan keadaan atau lagak seperti itu..yang perlu aku takut..mampukah aku merealisasikan naskah yang menjadi medan pertama pengarahan aku..memahami skrip tidak bermaksud aku akan melaksanakan dengan baik..tapi aku harap dan aku yakin...aku sahut cabaran ini!

thanks kak lenny..pemberi semangat.sikap buntu menjadikan minda aku block! oh my god!...anda ingin menyaksikan persembahan....datanglah...aku sedia menerima kritikan yang membina..........salam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya