1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Saturday, May 24, 2008

Senandung Orang BerkasiH


Kalau bulan lesu di malammu
mentari akan redup di siangku
kalau bunga layu di tangkaiku
daun akan kuncup di rantingmu
kalau pulaumu merapat ke daratanku
hulumu akan mendekat ke muaraku

Kalau kau angin luka
akulah bukit pasir tempat kau
membaringkan lara
kalau aku ombak gundah
kaulah beting pasir tempat aku menggulingkan gulana
kalau tiba musim gelora
di manakah pula
angin dan ombak hendak bermanja?

Jika ada sebuah taman
biarlah aku menjadi bangku
dan kaulah itu serumpun bambu
tumbuh rendang meneduhiku
kalau ada sebuah tasik
kaulah perahu kecil
berlabuh tenang di tambatanku
apakala tiba waktu senja
lembayung indah itu
kita yang mewarnakannya.

3 comments:

  1. hai kak engku..
    remember saya add dkt facebook?
    nak link akak punya blog kpd saya punya.boleh kan?

    ReplyDelete
  2. fuh!!before i kenal u..i tak tahu faham dan tak tahu apa itu sastera..tapi bila i baca entri kat blog and kawan2 u..jiwa seni ini terlalu halus.banyak perkara yang i belajar..tetiba i teringat kat sorang girl kat Monash Australia..hu..hu..cinta lama

    ReplyDelete
  3. senandung berkasih..ayatnya terlalu puitis jika di teliti dan aku rasa time menulis ni,hati tengah syahdu kot..sabarlah jaa...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya