1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Thursday, October 16, 2008

PENANGAN BANJIR KILAT DI KUALA LUMPUR

15 OKTOBER 2008, HARI selasa, aku pulang agak lewat dari office,bukan kerana atas alasan kerja yang menimbun tapi KERETA AKU KENA BLOCK(HALANG,punya lah bengang aku. aku suruh pak guard bagitau pada pemilik kereta tapi malangnya tidak berhasil.adussss..sadisnya kerana terpaksa melepak di bilik office hampir jam 1 pagi. gile!!!! kalau lah aku daya kuasa, akan aku campakkan kereta yang tidak tahu untuk parking sampai ke hujung dunia..ahak..ahak..mau tak mau pun aku terpaksa lah melepak dan sambil2 tu boleh jugak aku double check assigment student aku. takut pun ada jugak time tu.kilat sabung menyabung kat luar. hujan yang sangat lebat melanda kuala lumpur malam tu. pak guard datang ke bilik aku. semua orang sudah balik..wuaaaa...wuaaaa..tinggal aku sorang?? oh tidak..aku cepat2 menutup lampu dan mengunci builik. tidak sanggup aku bertahan seharian di office.


hujan di luar begitu menakutkan. kilat ibarat stroke light. dalam hati, ya allah selamatkan perjalananku. memandu kereta dalam keadaan hujan yang lebat agak merbahaya. malam itu aku mengambil keputusan untuk tidak melalui jalan bukit tunku..takut..jalan bukit tunku memamg sunyi dan di penuhi dengan pokok2 yang besarnya lebih dari badan aku..he..he..terpaksa lalu jalan jauh. itu lebih baik. biar lambat asal selamat. sepanjang perjalanan, kilat terus memancar-mancar, gementar aku dibuatnya. sampainya di trafic light untuk masuk ke jalan Duta, Ya allah..BANJIR!!!!!!!!!!! OH TIDAK..KERETA AKU!!!!!!!!! AKU BERHENTI SEKEJAP,CUBA MENENAGKAN HATI.HU..HA..AKU MENCARI JALAN YANG TIDAK DI TENGGELAMI AIR TAPI DALAM SAAT MACAM TU,OTAK AKU PUN DAH BLUR,MAUNYA TIDAK.KALI KEDUA BERHADAPAN DENGAN SITUASI MACAM NI. KALAI PERTAMA BERSAMA KAWAN2,KALI NI AKU SORANG!!!!!!!!!!! TETIBA lamunan aku dikejutkan oleh bunyi hon kereta di belakang aku. naik bengang aku,kalau berani pergilah ke depan,tak payah nak berhon-hon..aku membebel sorang2 dalam kereta. kereta itu datang dekat ke arah kereta aku dan pemandunya menurunkan tingkap kereta.

" dik, pergi dulu, air tak laju sangat tu, bolehnya, saya follow adik kt belakang,tapi jangan laju sangat, bahaya."

Aku macam tak sedap hati, yer lah, dalam keadaan macam ni, banyak lah perkara yang berlegar kat kepala otak aku ni. aku cakap kat dia.

" tak palah, kalau u all nak pergi, pergi lah"

"dik, bahaya ni, kilat! kat atas tu tiang lampu, kan apa2 jadi, susah lak,takpa, kitaorang follow'

dalam hati, betul jugak kata mamat 3 orang dalam kereta tu. dengan separuh nekad aku merentasi air yang bagi aku agak menenggelam sedikit kereta aku, wuaaaaa...wua....akhirnya aku selamat dan juga kereta aku..alhamdulilah. JALAN DUTA BANJIR!!!!!!!!

hujan makin lebat, aku terpaksa memperlahan kereta kerana cermin agak kabur. akhirnya selamat jugak aku sampai di ANGGUN PURI.huhhhh...BASEMENT YANG MENYERAMKAN AKU...HA...HA...

suara hati: kuala lumpur ialah kuala berlumpur..............

2 comments:

  1. ha..ha..nasib baik lepas..dan selamat...kuala yang berlumpur...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya