1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Saturday, June 6, 2009

TEMAN


Teman.....
kemana kau menghilang tiada berita
lewat tengah hari hingga ke senja
mencari jawapan bicara semalam
aku tinggalkan mu teman
dengan linangan airmata................
Teman....
kerasnya hati kecilmu...
tiada lagi lawak jenakamu
tiada lagi gelak tawa mu
tiada lagi usikan mu.......
hanya kerana antara kita berbeza
mudah sekali jawapanmu....
sedangkan aku perlu korbankan cinta ini....
Teman......
sekeping nota ku selitkan di pintu rumahmu...
tali persahabatan yang utuh..
tali persahabatan yang sekian lama terbina
menjadikan aku berani berdepan dengan kenyataan...
tapi ternyata kau tewas dengan perasaan yang kau pendam
kenapa kau biarkan derita melingkari hidupmu???
aku tiada jawapan....
Teman........
nota itu terlalu ringkas tapi pengertian yang amat dalam...
terima kasih kerana sudi bersahabat denganku...
aku tidak pernah dan tidak akan mengakhiri
tali yang dibina......
doaku, agar satu hari nanti
aku bisa mengerti
kenapa ini yang berlaku.........

5 comments:

  1. hello beb.tak tahu nak cakap apa.sedih kot

    ReplyDelete
  2. salam.inilah dugaan ini namanya. kau perlu terima ini semua k.dia tetap kawan kau yg terbaik.ingat ija..tuhan sayang kau, sebab tu macam2 dugaan yang dia turunkan untuk hambnya.

    ReplyDelete
  3. thanks kawan.ak tahu.tapi entahlah,bila kebenaran terbukti selepas aku perlu lalui keperitan ni.tu yang buat aku cam bengang.takdir untuk aku.

    ReplyDelete
  4. dah lama kita tak jumpa kan.i sekarang di sarawak.outsation la.u ada jumpa dia.nape dia wat camtu

    ReplyDelete
  5. sabarlah dik,kaklin sentiasa doakan adik tabah hadapi semua ni. u all tetap kawan yang baik kan.adik,bagi dia masa untuk terima kenyataan ye...bila nak jumpa kak lin?

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya