1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Tuesday, August 28, 2012

Catitan Lebaran 2012

salam Aidilfitri untuk semua kawan2 yang saya sayang. alhamdulilah dan bersyukur kerana masih diberi nafas untuk meraikan syawal bersama insan-insan yang tersayang. berkongsi rasa dan emosi dapat melegakan hati. lebaran tahun ni, giliran saya, suami dan anak menyambut lebaran di rumah saya, yahooooooooooo..heheheheh..kami mengamalkan sistem giliran ok evendo saya dan suami satu negeri. walaupun banyaknya di rumah saya. catitan ini bermula perjalanan kami dari Kuala Lumpur-kuala Terengganu.

kami bertolak awal dari biasa, selalu kami akan bertolak jam 2pgi, tap aku cakap dkt mr.hubby :
me: walid,kita gerak awal sikit la,confrm ramai yg gerak jam 2pgi nanti.
mr.hubby : wokeh, barang semua dah siap semua ker?
me: done!! heheheheh

aku kan,pantang balik kg, semua cepat dan pantas.hihihi. balik awal, sampailaah awal sikit kat kuantan(rumah my sis).semua barang dah aku sumbat lam kereta,sik kecil pulak nyenyak sungguh tido.

bermula lah perjalanan kami, jalan kl menuju ke gombak agak lancar,tapi jeng jeng...gombak sesak teruk, aku ingat ramai warga kota nak bali pepagi,rupanya salah jugak tekaan aku,sorry mr.hubby, kuang kuang. kami terperangkap satu jam setengah dari gombak ke bentong.fuhhhhh, meleleh mr.hubby. aku kat sebelah tido jek,malas aku nak ngadap jam evendo da biasa ngan kesesakan ni,tp mata aku ni da layu sangat. mr.hubby da tido cukup dah, sebab tu dia boleh layan je jem. lapas bentong, alhamdulilah trafik lancar. aku dah tak sedar apa dah, sedar2, mr.hubby kejut, dah sampai kuantan. yeayyyyyy.... kami sampai kuantan jam 3 pagi.alhamdulilah.


kami gerak balik terengganu, taksabar wei nak jumpa ayah bonda dan semua tau.hihihi.perjalanan dari kuantan ke terengganu lancar saje,takda sesak2 pun.balik kg...hohoho balik kg, hati girang. kami sampai umah ayah bonda aku jam 10 pagi, sesampai je kt umah, mak tengah potong daging,woooo,lagi semangant aku nak tolong kerjakan apa yg patut.

juadah berbuka puasa yg mak buat untuk kami, bubur lambuk+sup tulang+ayam goreng+kerabu+dan macam2 lagi.itulah mak, kalau anak sebut je nak makan apa, pasti akan terhidang,love u mom.hihihihi. ya allah, sungguh kenyang,cam nak meletup la perut aku ni,tak leh control dah, air tangan mak memang mavelosssss,10bintang la mak. lepas maghrib aku rasa cam nak lelap tp aku bunyi dentam dentum dah kat luar, siapa lagi, kalau bukan mr.hubby dan abang aku. mr.hubby borong mercun cam borong kueh raya..hihihi.aku pun apa lagi,join la sekali, si tenit tu awal2 lagi da turun, seronok dia ramai sepupu2 dia duk melayan.

takbir raya dah mula kedengaran,dalam hati sayu sn tetiba aku terkenangkan arwah cik ngah(mak cik aku), aku dapat rasakan dia masih ada je dgn kami, sb bila aku balik kg je, dia akan dtg umah pepagi hari. al-fatihah cik ngah,moga damai disana.

satu hari di hari raya..seronok tgk si kecil aku pakai kaftan raya..shomellll..seperti biasa lah rutin dipagi raya, mohon ampun dan maaf dengan ayah bonda dan anpau untuk mereka, actually,nilai yg aku bagi pada ayah dan bonda masih tak mampu untuk aku balas jasa dan perngorbanan mereka dalam memberikan yang terbaik untuk aku. sayang sagt kat ayah dan bonda,love both of u so much. salam ampun dan maaf untuk mr.hubby,ku kucup tangan mu sayang,moga kau ampunkan segala tingkah dan lakuku yang tidak enak dipandanganmu,sesungguhnya aku amat menyintaimu dunia akhirat.saat pipiku kau kucup, satu rasa yang sangat mendamaikan. terima kasih walid,i love uuuuuuuuuuu....

lepas makan pagi raya+lepas gi jenjalan rumah cousin yg terdekat, aku nak gi beraya rumah ibu mertuaku la pulak.actually mak mertuaku dah sagat uzur dah so nasib baik ada kakak2 ipar yang sediakan juadah dipagi raya.

melihat ibu mertua, aku dapat rasakan semangatnye yang sagat kuat bila melihat semua anak menantu dan cucu-cucunye berkumpul ramai2.moga mak sentiasa sihat dan kuat yer.

raya sakan aku dan mr.hubby.dari rumah ke rumah kami singgah sampai lebam..hihihihi.selamat hari raya semua.........lepas ni akan disusuli dengan gamabar-gambar hari raya.pewittt.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya