1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Tuesday, August 28, 2012

Catitan Ramadhan 2012

catitan sepanjang raya tahun ini. ada suka ada duka, itulah lumrahnya selagi kita bergelar manusia dimuka bumi Allah ini. dah lama rasanya tak berkongsi cerita di blog ni. tidak berkesemptan untuk duduk didepan pc dengan masa yang agak lama,inysallah semeseter ini saya tidak berapa sibuk dengan produksi. sekadar menjadi penyelaras dan menguruskan Hal ehwal pelajar yang sentiasa memerlukan khidmat bakti saya.

Alhamdulilah, hampir sebulan puasa, saya tidak berkesemptan untuk berbuka bersama sama teman2 seperti selalu, sb tahun mr.hubby bukak bazaar ramadhan di depan ofisnye.huhuhu,maka sibuklah kami berniaga lepas waktu pejabat. saya hanya memerhati je (tolong kira duit)hahahahahahah. seronok melihat gelagat manusia manusia yang berpuasa ke bazaar ramadhan, penuh dengan nafsu..sama cam aku gak ler lau pegi, semuanya nak, hasilnya lepas berbuka buang kan...adusss, amalan syaitan la. alhamdulilah..rezeki kami bulan ramadhan. kalau ada umur yang panjang, tahun depan niaga lagi, seronoknye sbab kita boleh jumpa macam macam jenis pelanggan, tak kurang rak lebih, dalam masa yang sama aku dapat belajar sesuatu. yang paling seronok sudah tenttulah si kecil ku ms little zara la. dia yang paling sibuk.

first time meniaga kat bazaar ni seronok tapi aku tak berkesempatan nak buat juadah untuk dijual, maklumlah hari keje,tak sempat la, aku sempat buat bila time hujung minggu. seronok walaupun penat. seronok sb dapat duit depan mata,hihih,penat sebab + melayan si tonit tu..bila mummy sibuk masak, mula la dia menolong mummy dia, tolong sepah ada la...hahahahah..anyway...aku happy dan alhamdulilah atas rezeki mu Ya Allah.

ada satu rahsia ramadhan kali ni..hanya Allah saje yang maha mengetahui. moga aku sentiasa dipelihara rahmatmu ya allah.

suara hati: moga ketemu lagi ramadhan tahun depan.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya