1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Tuesday, December 4, 2012

IPOH, SAYA DATANG!


Hari jumaat, bersamaan 30 november, aku yaya dan mr.hubby menuju ke ipoh. Acara sambut menantu, evendo dah 3 bulan berlalu jadi menantu,hahaha. Ini majlis sambut menantu,  Angah, anak buahku yang dah selamat jadi isteri orang tanggal 31 ogos 2012 lepas, siap segala reception di pihak perempuan. Tapi di pihak lelaki akan berlangsung  1 Dicember. Lambat kan, apa nak buat, majlis pihak lelaki terpaksa ditangguhkan kerana sebab sebab yang tidak di elakkan. Nasib baik tak bersanding bertiga ya.hahaha, kalau ada apa salahnya. Itu kan rezeki allah, tapi belum lagi ada rezeki, lagipun angah dan hubby tinggal berjauhan. Angah di kuantan, hubby di perak. Sorang doctor, sorang engineer. Angah pulak masih dalam  HO, HOUSEMANSHIP OFFICER, so tak boleh la nak transfer ikut hubby, ingsyallah tahun 2013, angah akan dapat tinggal dan kerja di tempat kelahiran sang suami.okeh…jom ikut kami berjalan!!


Kami gerak dari kl jam 11.30 pg, aku half day sebab aku tak nak rushing keluar petang, konpem sibuk dan jammm, tak sanggup la wei nak meredah!!!hahahah. perjalanan kami lancar seyja. Selain daripada, trip dari kuantan pun dalam perjalanan. Syoknya,tak sabar nak berkumpul ramai2.
Cuaca agak panas jugak, aduyaiii, acircond pun suam suam kuku je. Sebab kat luar tu cuaca panas sangat. Dahaga la plak, aku bawak bekal air aku je, hubby aku kalau Nampak botol air aku dia tak kan minum, sb aku campur apple cider dalam minuman aku,hihihihi. Tapi kali ni aku tak campur sebab aku lupa!!!!!!!hihihihi.


Aku dan hubby melayan suara dan nyanyian di suria.fm. masing –masing melayan perasaan. Hahaha, apa salahnya kan kalau melayan perasaan, ngn mr.hubby sendiri. Kami tak singgah kat mana mana pun, sb kami memang nak sampai awal pun, boleh rest dan boleh jenjalan. Time ni la berjalan sakan pun kan. Jam 1.30 pm kami dah exit ipoh selatan,yehaaa..kami terus ke tambun, untuk apa??check in ler apa lagi. Lepas check in aku ke taman koperasi iaitu taman perpaduan ipoh, ke home stay cosycasa. Aku sudah booking untuk family, biar dorang selesa! Besar, cantik dan bersih, itu keutamaan aku.hihi.


Aku call depa (eh ckp utara plak)mentang mentang la da sampai utara selatan,hahahaha. Ok ok..aku call kakak aku, katanya mereka masih lagi dalam perjalanan. Takpa, janji aku dah settlekan homestay untuk dorang. Eh..jap, laparrrrrrrrrrrrrrr..tulunnnnnn, hubby drop kan aku dengan yaya dulu, then dia keluar untuk belikan makan.yehaaaaa,tq sayang, lapar tahab gaban ni!!!!!!!!!...nanti kita sambung lagi yer..bye tatatitu…eh..sebelum tu layan pic aku jap..tak banyak pun..hahahahah


 perjalanan ini sangat la panas...hihihi
 yehaaaaaaaaaaaa, dah sampai ipoh wooooo
 hubby kata, bukit ni namanye bukit senyum
 tol ipoh selatan.
check in homestay cosy casa untuk family aku yang akan tiba jap lagi..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya