1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Monday, January 7, 2013

SwEEt SaTUrdAY

Yeayy..selamat berhujung minggu semua kengkawan. hujung minggu lah time yang paling best untuk lepaking, untuk santai, untuk rehatkan diri dan untuk segala yang bernama rehat lah. walaupun hujung minggu, aku ni agak susah nak bangun lambat, satu perkara adalah sebab si tenit ni akan mengamatkan rumah dengan suara-suaranya hinggalah aku bangun, tenit juga lah merangkap jom loceng mummy.hihi. takda maknanya aku nak bangun lewat. tenit tak kan senang kalau aku melepek kat tilam lama lama.hhihi. bangun awal pagi, aku terbau sesuatu dari dapur, nampak incik hubby tengah do something, wahhhh..syg masak pe, sedapnya!! nasi lemak jawab incik hubby, owh sweet darling. dalam hati lega..hahaha,,sb dalam hati tu hari ni macam nak brekpes kat luar tp incik hubby dah masak. tq sayang..sweet sangat. basuh muka..gosok gigi dan mandi awal pagi sabtu, sebab lepas makan kami nak ke tesco, beli barang dapur ler.hihi.


 Tenit dengan rela hati tau nak duduk camni lam troli..ni dah lepas menyopping barang barang dapur.  baik pulak tenit ini hari mau duduk dalam troli sambil ditolak mesra incik suami. biasanya aku akan menyopping barang dapur ngn tenit, jenuh gak aku nak pujuk dia dalm troli, macam macam helah aku gunakan supaya dia termakan pujuk aku, tapi hampeh laaa. tapi this time baik sungguh perangai dia depan incik hero dia.whatever la tenit, janji mummy dapat menyopping dengan aman.hahahah
Ini hasil tangkapan dari tesco..aku memang pengguna yang dengar kata, bawak plastic bag sendiri.nah..tengok kita boleh selamatkan persekitaran.wahhhh..hari sabtu jer ler kan. eh tak lolong sikit eh, aku memang selalu bawak plastic bag ni kalau nak gi menyopping sebabnye adalah memudahkan aku untuk menghumban dalam satu bekas je kan.hihi. 
 Nape tenit, tenit nak apa ni??hahahahah..jenuh dia duk panggil aku time ni.

yaya     : mumy, yaya nak aiyim
mumy   : tak boleh la syg, kat tangan tu dah ada coklat
yaya     : ni olat kan aiyim. yaya nakkk
mumy   : kat umah dah ok, nanti yaya makan kt umah k, tak elok tau makan manis banyak, nanti semut datang banyak banyak nanti..
yaya     : ok mi.

Bagus sungguh anak mummy hari ini, dengar kata dan faham pulak tu.hihihi. aku taknak bagi dia makan aiskrim selalu, satu sebabnye ialah, bila dia makan aiskrim, dia akan cepat batuk dan ambil masa yang lama untuk ok. tap kadang kadang kesian gak bagi gak, tap oleh sebab kat umah dah ada, so aku tak ikut permintaan tenit. sorry sayang, makan je lah coklat milo ok, sayang. sambil dia jeling jeling geram kat aku.
 Tengah majuk ngan aku ler ni sambil menatap coklat miloooooo...saya minum milo jadi kuat..hahahahahhahah
 Rilex jap, aku nak minum coffe buble kat kluang station. sambil sambil lepaking, heiii..aku tak makan k, aku minum je tau, masih kenyang lagi penangan nasi lemak incik hubby. incik hubby sedang melayani games nyeee.eh yaya mana..????

 Tiap kali ke tecso tempat ni memang jadi tempat lepaking aku dan incik hubby, suka sungguh aku menikmati coffe buble nye..yummy dan sangat heaven. sekrang ni aku kurang sikit minum manis tau, maklumlah jaga kesihatan lerrrr..manis manis sangat tak berapa bagus kan..hihihi..sedang enak aku menghirup coffe buble, tetiba tenit datang, mumy..yaya nak boboi...
sambil ajak bangun, aku ni lau bab dia mintan mainan dia ni, aku jadi lembut hati sungguh la..aduisss yaya, berapa banyak belon boboi yang sudah kempis ada kat umah tu. dia macam faham dan jawab ok.hihi..tapi tapi dalam aku cakap macam tu, tenit sudah pun berlengang-lengang ke tempat penjual boboi tu. dia kalah dengan mainan..ok ok tenit.....
Yeay, akhirnya mummy belikan saya boboi, tq mummy, tq for being a gud mother for me!!! asal beli je gud..asal beli je gud..yaya, mummy sebolehnya cuba gembirakan yaya setiap saat. ada perkara yang yaya boleh dapat dan tak dapat. tapi yang mummy bangga sangat dengan yaya, yaya tak pernah menangis atau merengek kalau mummy kata tak boleh, bila muummy explain, yaya macam faham setiap butir kata mummy. mummy tahu, yaya anak yang baik kan sayang, budak yang bijak. insyallah..mummy sentiasa doakan kesejahteraan anak mummy.

1 comment:

  1. sweet yaya.rindu pulak keletah dia.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya