1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Wednesday, February 13, 2013

BILA BERKUMPUL. INI LA JADINYA

Aku anak kampung!!!!!! bila balik je kampung, lupa sekejap masalah dan soal kerja kat kolumpo. apatah lagi kalau dapat berkumpul ramai ramai, macam macam citer akan keluar, dari hal biz, politik kerja dan kehidupan. semuanya kami kongsi. aku ni adik beradik tak ramai, cuma 4 orang je. so kena lah rapat rapat kan silatul rahim tu. hihihi. nasib baik anak buah aku ramai, bila sekali sekala berkumpul gamatlah suasana. 


 melepak depan tv..syok layan apa ntah korang semua ek, ni tak cukup lagi ni, yang tenit tenit semua ada bilik khas aku sumbatkan..hahahahahaha..
 Engku zul demam +selsema tapi turun pandang jugak, semua sibuk ngn makanan masing, aku????? tukang makan n snap gambor..hahahahahah..
 time makan cake ler pulok..tenit tu, suak laaa sb peberet dia...jeling je kat mummy ek.
 abang ipar aku bertungkus lumus memotong cake...yang lain tak sabor nak ngappppppp


Inilah moment moment yang seronok bila balik kampung, apatah kalau di sertakan sekali ngan makan makan dan masak masak ngan family. walaupun tak cukup ahli, tapi itu dah mengembirakan hati mak dan ayah. yer la selalu tinggal berdua je kan, sekali balik riuh ngan suara anak menantu dan cucu cucunya yang makin bertambah dan hyperrrrrrrr..si tenit aku la tu. bila balik kampung, malas rasanya nak balik kl, tapi apakan daya, tempat cari rezeki aku kat kolumpo. 

Bila balik kampung, mak antara orang paling sibuk. sb dia sibuk nak masak makanan feberet semua anak dia, aduiii, oh mak..itu yang buat kami rindu tu, air tangan mak sangat menyelerakan walaupun mak masak ikan singgang, itu yang cucu cucu mak makan sampai bertambah, mereka rindukan ikan kukus dan ikan singgang neneknya. terbaik!!!

Mak, ayah..selagi nyawa dikandung badan, kami sentiasa akan gembirakan kamu. sayangi mereka selagi mereka masih bernafas.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya