1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Thursday, July 11, 2013

BEST KE BAZAAR RAMADHAN????


Salam Ramadhan...
Hari keda umat islam menjalani ibadah puasa dan hari ni juga hari kedua aku ke bazaar ramadhan. bila ke bazaar, maknanya aku tak masak ler!!! hey..aku tak masak sebab PETI AIS AKU masih dalam pembikinan . hihihi..dah sampai pun tapi tukang kata kena tunggu beberapa jam la untuk masukkan segala macam mak nenek.

ohhh..actually itu bukan alasan kan? tapi sebab dan akibatnya buat mood aku turn off sikit nak masak. esok aku akan masak!!!!!!!!! yehaaaa.

ok, kembali pada topik. best ke bazaar?? pendapat aku ni ikut mood tau. hahaha. gurau je! 

semalam, hari pertama aku ke bazar ramadhan, terliur pulak tengok pucuk masak lemak tempoyak. aku tanya la, camne nak belinya. kata kakak yang jual tu, regenya rm 3!!!! ouchhh..sangat mahal la weiii. dah lah sikit yang amat. hurm, kadang-kadang melampau juga dorang ni letak rege. untung berlipat kali ganda la camtu. TAHNIAH LA. Tapi aku beli la jugak, kenangkan aku yang puasa ni kan. hihihi. semalam, nafsu aku boleh dikawal. alhamdulilah.

Bazaar Ramadhan ini memang satu kewajipan la kalau bulan puasa, sebab masa ni lah para peniaga mencari rezeki lebih. dalam masa yang sama ada juga peniaga yang cekik darah kan. adusss..yang itu tak berapa nak gemar sangat. bulan puasa ni, sedekah lah sikit cik kak dan ci abang..tak rugi pun.

Hurmm..best ke tak? best...sebab ada macam-macam makanan, yang kita boleh jumpa masa bulan ramadhan je. yang best nya lagi sebab tak perlu masak, pilih saje yang mana berkenan, senang kan. antara sedap atau tidak aje. hurm...tapi bagi aku la kan, best ke tidak, itu tak penting, yang penting adalah cara kita mengawal nafsu bila ke bazaar. baru ia akan menentukan best atau tidak. itu pendapat aku la. pendapat uolsss. sila la kongsi dengan aku. sharing is caring gitu.

6 comments:

  1. best.dapt cuci mata.hahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. astagfirullah budak fiq ni!!! kasi tau sama tunang baru padan muka.kih kih...

      Delete
  2. Hahahaha..Ija tak masak coz peti sejuk rosak yea..!! emmmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi..ye abang abil,stress tul la, sb semua barg2 kt dalam peti ais dah rosak. hurm esok dah masak!!! sb my other half tu tak berapa suka makan kt luar,tapi kenangkan mood wife dia turn off, turutkan aje. now dah ok dah..bru hantr ptg td.

      Delete
  3. Saya kena tahan nafsu kalau pergi bazar.. sebab kalau beli memang membazir..makan kurma pun dah kenyang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mieza, semua nak, bila time buka, semua tak larat nak makan. sudahnya tong sampah la tempatnye. baik masak. puas hati.

      Delete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya