1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Monday, July 8, 2013

LUNCH+BBQ = GATHER gather GITU

lepas brekpes, aku melepak kat hall tv sambil tunggu mak, ayah dan abang aku sampai. sambil2 tu aku duk membelek gambar my sis ke umrah baru-baru ni. tetiba:

angah: ciksu, kita nak makan apa lunch nanti.
aku: ciksu ok je apa pun ( sambil mengadap laptop)
angah: BBQ nak, semua DATANG JAP LAGI Kan, kita gather2 gitu.
aku: ciksu ok je.
angah: ciksu..fokuslah, jangan ok je.
ciksu: ok ok ok ok..( fokus!)kita boleh buat bbq tapi mesti ada nasi, nanti kesian tok dan tokki ok.
angah: ok..nak makan apa ni, menu???

aku suruh ateh ambilkan pen dan kertas. list down menu apa, dan baru listkan apa yang kena beli! ok letsssss..kita pasar segar!!!! 

yang kami borong di pasar segar
1) sotong 3 kg
2) ayam 2 ekor
3) ikan 6 ekor ( pelbagai jenis nama ikan, aku pun tak tau)

itu saje ok. ikan pun dah berapa ekor, besar pulak tu. aduyai..kenyang+muncit laaaaaa..inilah rezeki namanya. macam ayah cakap
" biar perut yang rosak, jangan makanan yang rosak"
chaiyok la ayah!!!


sotong yang sangat segar! ini angah tolong perapkan. aku bagi arahan untuk bahan-bahan. hihihi

  
Sotong siap untuk di bakar!


Ayam. bahan perapan ni, kalau orang tanya, aku dah lupa, sebab main campak=campak jek. hahaha.eksperimen!

sedap ok!! tak caya tanya zara! 3 ketul dia membedal ayam bakar ni!!



salah sekor ikan yang kami borong! ini namanya SELAR PAPAN!


DAH siap! sedap tau..lembut seyja!!


KERABU PUCUK PAKU.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya