1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Monday, July 1, 2013

PANGSUN HULU LANGAT - CAMPING PART III


Mummy tengah pelahap!!! anak pulak duk membilang rumput ker?


zara : mummy..rara apar.
mummy : alololo..siannye dia
zara : edas tak oti ni mi?
mummy : tak pedas pun, manis seyja nak.


zara : edas la mi. mummy ni.
mummy : tak pun zara. abis tu zara nak makan apa?
zara : nasi la mi.
mummy : ok.




budak ini bikin drama la bila tau walidnye tengah snap pic dia. sungguh mengada yer ini budak. lu bikin gue geram sama lu la budak.




finally..makanan yang kat pondok tu semuanya kami bawak turun. senang kan. tak payah nak berhimpit kat pondok tu. actually ada cerita pasal pondok ni.

Waktu kami sedang enak menjamu perut perut kami ni. datanglah seorang makcik yang tidak dikenali, kata kema " kau ajak sapa lagi jaa" aku bantai gelak. Mak cik itu datang untuk mengutip bayaran pondok yang kami duduk dan juga bayaran parking kereta. 

kami : berapa harga pondok ni?
makcik : RM 15.
kami : ooooooooooooooooooooooo ( panjang tak oooo kami tu, sebabnya ooooooo nye ialah, pondok yang sekecil itu dengan harga nya yang begitu. adussss tak masuk dek akal langsung. pondok kat dalam sungai chongkat yang jauh lebih besar dari pondok ni pun regenye rm 5!!)
makcik : berapa biji kereta yang parking? satu kereta rm 2.
kami : ada 6 biji kereta.

so..jumlah yang kami perlu bayar adalah RM 27. BUKAN soal duit yang kami pertikaikan, tapi soalnya, tempat camping kami ni bukan dalam kawasan yang terjaga pun, hanya biasa saja, mungkin sebab mereka mereka itu menjaga kawasan so, kami perlu membayar untuk menumpang. ooo, tapi kami boleh terima kalau kat tempat tu ada penjaga untuk memantau kawasan itu. ishhh..entah entah..pengutip wang haram!!.hihihi..apa apa pun kami bersangka baik saja la. yang penting, kami semua boleh mandi manda dengan senang hati.


achik dan duk memikir tentang makcik yang kutip duit pondok!! hahahahah..udah udah ler dan..rezeki deme..kita ni terima aje...hahahah...


Moralnya:
pihak berwajib harus memantau kesemua tempat perkelahan macam ni, semua tidak timbul unsur penipuan. sekian terima kasih.

2 comments:

  1. hahahaaaaa....ini lawak..!!kahkahkahakahhhh....
    memang gelak mengekek bila start dgn dialog abg kma,pastu i bleh terbayang muka n cara abg dahn bercerita psl makcik tu..kikikiii....!!

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya