1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Monday, July 1, 2013

ZARA SAY NO TO PAMPERS!!

Ini adalah pampers lol!!! kenal kan. ok..aku nak kongsi saat-saat zara SAY NO TO PAMPERS. terkezut jugak mummy ni tau, yerlah tetiba taknak pakai pampers. ceritanya di satu pagi jumaat.

mummy : meh yang pakai pampers.
zara : tak nak la mi, rara nak nak( tak nak) akai ampers.
mummy : mana boleh camtu, nanti zara kencing habis basah tilam kang. meh la sayang. ( pujuk aku, dalam keadaan mengantuk ler)
zara : alau rara nak encing, rara gi andas la mi. kan mi.
mummy : ( mengalah sebab dah tak larat nak pujuk) ok zara, mesti bagitau kalau nak kecing atau berak ok.
zara : ok bosh.

Masa tu dah jam 6.30 pg. aku pun lentok balik. bangun-bangun pagi je, aku terus dapatkan si zara ni, sebab teringat dia tak pakai pampers.

mummy : wah..bagus la anak mummy ni.
zara : emang la.

Hahahaha..adussss..dah petah kamu anak . sudah pandai bagitau nak kencing, nak berak, sudah pandai meminta apa apa bila kita dah janjikan sesuatu, pandai gomel macam macam, pandai konplen yer!!!!! moga moga zara membesar dengan kesihatan yang baik yer nak. ok ..ok..ok.. masih belum cerita pasal say no ni. so satu hari zara tak pakai pampers, TAPI SEKEJAP-SEKEJAP nak pegi toilet, walaupun setitik saje kencingnya, tapi ok lah sebab dia dah mula rasa then cakap. 

Yang bestnya, bila nak kencing, sudah boleh ke tandas sendiri, bila time basuh tu, aku lagi ler, sebab nanti bila dia cebok air tu, ada yang tak cuci. hahahaha. keep up girl!!!


Sedang menunggu aunti ina dia la, nak brekpes sama sama. masa ni masih steady lagi. aku tanya zara, nak makan apa. itu yang duk terpikir nak makan apa.


Malu-malu alam la kunun kan.


hahahaha..masa ni zara dah tak senang duduk sebab lama sangat tunggu aunti ina. mula lah dia buat gerakkan yang boleh mengundang kan. mummy pula leka dengan phonenye, sekali BERDEBUKKKKKK!!!!!! OHHHHa...anak ku sudah jatuh, alahai anak, meraung le, satu restoran syed tu dengar!!! sudah-sudah la yer sayang..nanti mummy marah kat kerusi yer, sebab dia cakap, kerusi yang buat dia jatuh. adusss..lagi la aku tak tahan gelak!!


brekpes time!!


Relax je saya kan mi, tak pakai pampers!! hihihi.

2 comments:

  1. Sgt comel zara...harap harap die akan membesar ngan baik sekali..kesihatan nya.kecerdikan nya dan keperempuannya...dan semuga aku sempat melihat die membesar di depan aku amin...


    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah abang dan. zara sayang achik dan

      Delete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya