1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Friday, August 23, 2013

4 hari tak tutup aircond!!!

Salam satu syawal

alkisahnya..ada kejadian kecil berlaku di ofis sebelum jumaat tadi. aku yang sibuk menaip apa yang patut di screen kesayangan aku ni, tetiba pintu bilik aku dibuka tanpa ketukan dan salam. wahhhh..main redah je masuk bilik orang yer!! terkejut ler jugak kan...opssss..patutlah tak ketuk, rupanya orang atasan..tapi tak kirala siapa pun kita kan, at least biarlah ada budi dan cara bila nak singgah ke ruang orang lain. mana la tau, aku tengah buat apa kat bilik kan..hurmm..forget it..terus ke agenda dia datang ok.

si polan atasan ni datang ke fakulti untuk mintak karen, tau tak karen tu apa menda?? elektrik ler. sebab apa? kerana di luar fakulti aku ni sedang berlaku pembinaan kantin baru so para para kontraktor ni nak gunakan plug di fakulti kami untuk menyenangkan kerja mereka. masalahnya sekarang bukan kami kedekut, bukan kami tak bagi, tapi plug di fakulti tak mampu untuk support kerja kerja mereka, so aku cakap la perkara yang betul. yang bertanggungjawabnya adalah pihak pengurusan la yang perlu selesaikan perkara ini dengan saksama.

TETAPI yang buat aku terkedu adalah, bila si polan atasan ni cakap, " 4 HARI AIRCOND DI FAKULTI TAK TUTUP " eh..lain aku jawab, lain pulak ceritanya. si polan serang aku dengan aircond fakulti tak tutup masa cuti raya. OMG, ya allah...untuk makluman si polan atasan, suis aircond bukan di tempat kami, aircond fakulti di kawal selia oleh pihak berwajib. dia diam dan terus ke topik yang lain, TETAP MENCARI POINT untuk nampak dia tak salah. aduyaiiiii..ada juga manusia macam ni, bila kuasa ada ditangan. sabarlah..moga moga bila kita di atas satu hari nanti, biarlah ada budi dan cara yang baik.

suara hati: sungguh angkuh mereka yang punya kuasa bila berkata-kata.


6 comments:

  1. itulah suka sangat nak cari salah pihak lain...aduhh manusia cm gini pon ada.. ishhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. segelintir je manusia macam ni dikalangan kita.

      Delete
  2. adeh..
    mmg cari pasal si polan nie..
    nasib baik dh lepas poser..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang cari pasal shark..fuhh sabar aje lah

      Delete
  3. xptt mcm 2..kena la hormat..xkira la kita bawah @ atas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ska...setinggi mana pun kedudukan kita, kenalah hormat takj kira siapa pun.

      Delete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya