1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Monday, August 26, 2013

CEMPEDAK GORENG SEHENGGET 2 BIJI!! MAMPU??

Assalamualaikum....

Hujung minggu semalam, teringin bebenor nak makan cempedak goreng, balik dari gombak..aku singgah ler kat gerai kawasan rumah aku. 

mak cik gerai : nak apa dik

aku : cempedak ni kira berapa ya kak?

mak cik gerai : seringgit dua biji.

aku: saya nak 4 ringgit.

tertelan air liur aku sekejap. mahal nya yang amat!!!! bukannya berkira tapi macam tak worth it ajer. buahnya kecik je pun..hurmmm..takpalah..rezeki makcik gerai tu. walaucamana pun, janganlah melampau sangat letak regenya.


8 comments:

  1. mahal gileeerrrr!!! besar sanagt buah cempedak tu? kat area umah u ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup fiq, lepas balik open house, kunun teringin nak makan cempedak goreng ler...hihihi

      Delete
  2. Memang mahal giler sbb mgkin susah nak dapatkan cempedak kat bandar..pastu bermusim pulak.. kat kampung sy time musim cempedak memang tak habis makan..terlalu banyak buah.. nanti boleh la datang jerteh, Terengganu..tak lama lagi musim cempedak tiba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin jugak. kat kolumpo ni kalau semua menda susah nak dapat, masa tulah peniaga akan letak regenya.

      Delete
  3. amboi mahalnya.
    mmg not worth it -____-
    sedap sangat ke sebiji 0.50 tu? O______O


    p/s: bw here ;)

    -S-

    ReplyDelete
    Replies
    1. syazana..kalau sedap berbaloi lot, tapi tepungnya sangat keras. tapi apa apa pun , rezeki yg ada,alhamdulilah...

      Delete
  4. amboi mahalnya tu , sekali sekali la boleh beli, kalau selalu parok jadinya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu acik...goreng aje kat umah...jimat.hihi

      Delete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya