1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Tuesday, September 10, 2013

AMALKAN doa naBI YUNUS


assalamualaikum...

salam pagi selasa yang cerah. nak berkongsi dengan semua bloggers yang aku hormati. 

Minggu lepas, aku stress, banyak sangat dugaan dan hal yang melanda, sampai nak fikir pun jadi berkecamuk. call mak, sembang dengan mak, then mak ckp "amalkan baca ayat nabi yunus tu, kan mak dah cakap, ayat tu mesti kena selalu baca lepas solat, insyallah semua yang buntu akan selesai dengan baik".

yup mak, masa aku ngandungkan zara, selama zara dalam perut mummy, surah ni selalu di bibir mummy, alhamdulilah, allah permudahkan saat mummy lahirkan zara. 

Tapi bila kekeliruan datang bagai dihempuk batu, aku jadi buntu, terus call mak, then mak ingatkan balik apa yang mak pernah pesan. kata-kata mak tak pernah menipu kan. 

aku baca aje ayat ni tak kira apa yang aku nak buat sekalipun atau kat mana pun aku berada...moga allah beri ketenangan untuk aku berfikir dengan baik. alhamdulilah..semua selesai dengan baik. ya allah..besar sungguh mukjizat mu ya allah. sungguh naif diri aku ni. 

sesungguhnya hanya allah yang memahami segalanya. syukur padamu ya allah,terima kasih mak..kerana sentiasa menjadi guru dan tempat rujuk yang terbaik. 

ingatan untuk aku, amalkan selalu doa ni ye jaa...
" Allah turunkan ujian mengikut kemampuan hambanya"

Doa Nabi Yunus Dalam Perut Ikan

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya