1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Friday, September 13, 2013

cerita KAY CORNER PLISZKA..


assalamualaikum...salam hari jumaat..moga kita semua diberi rahmat dan keberkatan..amin..aku ada kisah untuk di kongsi. kisah ni aku petik dari buku yang sedang aku baca untuk minggu ini. hihihi..mencari kekuatan dalaman..tajuk buku tu.. chicken soup for the soul: tulisan Jack Canfield, Mark Victor Hnasen, Amy Newmark.

Jom layan kisah yang aku baca yer.

" Sekiranya saya tidak sukakan seseorang, saya perlu mengenalinya dengan lebih baik "-Abraham Lincoln, Presiden Amerika Syarikat.

kisahnya.....
" hari itu hari pertama selepas saya memilih berhenti mengajar dalam bilik darjah dan menjadi seorang koodinator kebajikan pelajar sekolah menengah. saya bertanya kepada seorang wanita yang sudah bersara daripada jawatan itu. bagaimana beliau dapat bertahan dengan seorang pengetua yang sangat cerewet lagi menjengkelkan dan juga sentiasa memandang negatif pada setia pekerjanya.

jawapan wanita tua itu sangat indah dan positif. kata wanita tua itu : saya sentiasa mendoakan dia. sukar untuk kita tidak suka kepada orang yang kita doakan.

Menarik kan. moga aku mampu menjadi seperti wanita tua itu. hihihihi..payah juga yer tapi apa salahnya kalau aku cuba. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya