1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Thursday, November 28, 2013

gADGET ZARA SEKARANG


buku big giant macam ni dah lama aku cari...last-last aku jumpa kat pasar tani. apa lagi sambarlah kat zara satu. sekrang ni hobi dia atau GADGET baru dia adalah buku. yes..dia suka buku, kalau dalam kereta, dia akan suruh aku ulang aje bacakan buku untuk dia. kalau kat rumah jangan cakap. hahahahahaha...kalau aku malas, dia akan tarik muncung 14 dia. 

Tapi jangan membaca..sebab kalau membaca zara sukar untuk beri perhatian. tapi kalau mummy cerita mengenai gambar yang ada dalam buku dengan gayanya sekali, perggggg..bukan main seronok lagi dia. mummy ni suka lah kalau bab bab bercerita ni. siap ada aksyen lagi...suka la zara. anak...aku akan sentiasa bahagiakan kamu, walaupun kadangkala mummy ni seperti badut depan kamu.

Tapi semalam..aku rasa nak nangis je.. kejadian dalam kereta. dia mintak aku peganngkan big giant book tu. then dari page pertama dia mula bercerita pada aku hanya melalui gambar. wahhh...sangat impress untuk aku. bila habis dia bercerita, dia cakap. " pandai tak rara..mummy" aku terus hug dan cium dia " mestilah pandai anak mummy ni". ya allah..lindungi lah anakku..

aku cuba hindarkan elektronik gadget..hampir berjaya..alhamdulilah..


pagi tadi dia tanya aku.
" ok tak rara mummy??"
aku jawab.." sangat gojes"
" apa tu mummy"

aku terus hug dia..dan dunia aku hanyut sebentar dengan hilaian tawanya. 

9 comments:

  1. susah sebenarnya nak larikan minat budak drp gadget kepada benda yg lbh berfaedah . Tahniah ! mmg mummy gojes !

    ReplyDelete
  2. Comelnya Zara...Sy pun sedang cuba nak menarik minat anak pada buku...hope berjaya hehe.. :)

    ReplyDelete
  3. susah juga nk bagi anak melekat dgn buku ni.. :)

    ReplyDelete
  4. kalau ingat masa kecil2 dulu ada sejenis buku kulit tebal...tu yang menarik perhatian saya untuk membaca buku tu

    ReplyDelete
  5. bagus ajar anak membaca sejak kecil.. semoga membesar jadi anak yang solehah.. comel dia.. :D

    ReplyDelete
  6. bagus la dari kecik dah dibiasakan dengan buku. Walaupon sekadar tengok gambar. Dia bercerita tu pupuk daya kreativiti dia. Baguss.

    ReplyDelete
  7. bergaya betul zara..bercermin mata gelap bagai hehe

    isi tabung nuff dan iklan sticky :)

    ReplyDelete
  8. amboi.. gadget baru zara yea.. he3

    ReplyDelete
  9. comelnyerr dia.. mcm mama dia..
    sy pun masa kecik suke baca buku2 mcm tu...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya