1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Friday, November 1, 2013

tak pasal pasal kena tukar ubat.

assalamualaikum...

moga semua rakan rakan bloggers sihat walfiat hendaknya. 
nak mengadu ni. semalam aku MC gara-gara terlebih minum coffe.
alkisahnya bermula........

hari kejadian : hari rabu, sampai kat pagar UM, classmate text, " kakak, kelas batal " hahaha..nak jerit ke nak apa ek? pusing balik la, bukan ke opis, tapi ke rumah ler. sekali bunyi lagi. tet tet " kakak, nanti sy email tajuk assgment yer, esok petang prof nak, email seyja." itu boleh buat aku nak jerit, sebab baru aje hantar assgment kan. jaa..pls jangan merungut!!! kata suara hati ler.

tak terus balik rumah tau. hahaha.bukan merayap ok. aku nak pegi cari bahan lasagna. esok pagi ada cikgu order. suara hati : sempat ke ko nak buat wei..assgment lagi!!! aku ignore aje apa yang suara hati cakap, malas nak layan.

punye la aku nak mengadap assgment dan kena review 3 buku, maka bersengkang mata la aku dengan di ditemani coffe panas! aku minum 4 mug coffe panas ok. tak hengat diri tu ada penyakit. 

pukul 5 pagi lelap sekejap, then bila nak bangun balik, ya allah..beratnya kepala aku. penyakit sudah datang.  bangun-bersiap-hantar SI zara ke rumah yuyun- ke klinik.

bab ni aku malas nak citer panjang, sebab doktor cukup MARAH DEngan aku pepagi ni. 22.7 BACAAN GULA AWAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tunduk+diam aje. SAYA NAK TUKAR UBAT AWAK!!! DARI METFORMIN KE GLYMET. ok doc. hurm..peringatan untuk diri sendiri ler. DEGIL!!! NAK TAHAN MATA KUNUN, SEKALI DAPAT UBAT BARU. SEKIAN.



12 comments:

  1. ouch..tinginya!!!!!!!!!!!! control ur blood ok. pls, u should admit ok!!! i pun marah sb tinggi.

    ReplyDelete
  2. tinggi tu bacaannya.. semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  3. follow dayat balik tau... insyaAllah allah balas baik atas pertolongan awak... thanks :)

    ReplyDelete
  4. hmm tinggi tu kak..smoga akak jagalah gula dlam pngmbilan sharian..sy bab2 penyakit ni seram juga..kalau bleh xnk skit, smoga cepat sihat

    ReplyDelete
  5. Tinggi sgt tue..kena kontrol la dear.. bahaya nnti..

    ReplyDelete
  6. beringat2 selalu sblom terlambat. Bagus la dpt doc yg very concern tahap camtu. Siap marah lagi patient. Ni la kata ada rasa tanggungjwb.

    ReplyDelete
  7. terlebih minum kopi pun bleh sakit ye?

    semoga cepat sembuh ye kak..

    ReplyDelete
  8. Bahaya nih..lg2 minuman 3 in 1 tu..gulanya tinggi

    ReplyDelete
  9. uits tinggi tu..kena jaga tau..take care sis :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya