1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Monday, December 9, 2013

Segmen Kenapa Aku Jadi Blogger ? By AkuPenghibur.com dan ceritakan kenapa kamu jadi blogger ?


assalamualaikum

selamat bekerja untuk semua warga bloggers. pertama kali join segmen yang di anjurkan oleh acik. segmen yang sangat menarik. 

kenapa aku jadi blogger?

aku mula berblog dari tahun 2008. aku ni memang suka merapu kat dalam diari aku. tak kisah lah cerita tentang apa pun, mesti aku akan tulis. jadi..tiba satu hari exbf aku ( incik suami sila jangan marah yer..) dia yang sarankan aku untuk menulis di blog. masa tu aku tahun kedua di universiti malaya. aku langsung tak tahu menahu pasal blog ni, tetapi itu bukan alasan kan. dengan bantuan dia, maka terciptalah blog suara hati.

Dengan adanya blog, aku boleh menulis apa sahaja kisah aku, namun ada juga aku tak paparkan di ruangan blog, aku masih menjaga sensitiviti dan privasi aku. aku suka menulis tentang hati, kadang kadang suara hati tak mampu di dengari oleh semua orang. hanya ALLAH saja yang mendengar suara hati kita kan.

aku menjadi blogger kerana aku nak berkongsi segala perihal yang dapat memberi aku motivasi dalam kehidupan aku. aku jenis tertekan kalau aku diam dan simpan cerita tentang kedukaan. aku ingin berkongsi segala kebahagian dan kedukaan dengan orang yang sentiasa memberi aku semangat dan kata kata perangsang. 

dari 2008 hinggalah sekarang aku masih berblog, alhamdulilah. aku menulis kerana suara hati. terima kasih untuk mr.farish..kerana sentiasa membaca tulisan tulisan aku yang tak berapa elok ni. ( incik suami sila jangan jeles yer). terima kasih juga untuk my other half..moga kasih kita kekal ke akhirnya. rajuk itu penyeri rumahtangga.

dan terima kasih sejutanya untuk rakan rakan bloggers. blog-blog anda adalah inspirasi saya. 

17 comments:

  1. alhamdulilah terima kasih kerana sudi sertai ^_^

    ReplyDelete
  2. setiap orang pasti ada sejarah tersendiri.. semoga berjaya dalam segmen ini.. :D

    ReplyDelete
  3. "aku jenis tertekan kalau aku diam dan simpan cerita tentang kedukaan."

    ..eloklah Ija, since suami yg baca lg bagus...ada yg tak tersampai secara kias boleh la kan.

    good luck n happy blogging!

    ReplyDelete
  4. best of luck
    jempot join GA saye juga..
    ada 50 hadiah hot :)

    http://mamadarwiish.blogspot.com/2013/12/the-hottest-giveaway-by-mama-darwiish.html

    ReplyDelete
  5. Semoga berjaya Ija.. all the best.. :)

    ReplyDelete
  6. setiap orang ada cara berbeza utk meluah rasa ...

    ReplyDelete
  7. salam..ayu singgah dr segmen yg sama..

    ada masa singgah la ke blog ayu...ayu ada buat segmen juga..tq

    http://ayuinsyirah.blogspot.com/2013/12/segmen-kenapa-aku-jadi-blogger-by.html

    ReplyDelete
  8. Semoga berjaya..sya pun join segmen yg sama :)

    ReplyDelete
  9. waahhh dh lama berblog...saya baru berjinak-jinak tahun nih..hehehe....salam ukhwah

    ReplyDelete
  10. Datang dari sgemn yg sama.. Abak follow sini.. salma ukhwuah...http://lorong-cinta.blogspot.com/2013/12/segmen-kenapa-aku-jadi-blogger-by.html

    ReplyDelete
  11. assalamulaikum.... ekin datang dari segmen yang sama... jemput la singgah ke blog ekin ya...

    http://cikash.blogspot.com/2013/12/segmen-kenapa-aku-jadi-blogger-by.html

    ReplyDelete
  12. hai ija..

    datang singgah dari segmen yang sama..

    semoga berjaya ye.. :)

    http://www.syuhada1981.com/2013/12/segmen-kenapa-aku-jadi-blogger-by.html

    ReplyDelete
  13. salam gud luck, nak ajak join kontest kt blog saya pula. :) , peluang nak menag service like fanpage , businesscard n banyak lagi . masa dh tinggl 5 hari je lagi huhu http://www.mawardiyunus.com/2013/12/pelancaran-kontes-u-blogger_7.html

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya