1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Saturday, May 24, 2014

#MALAM ZARA TANPA PAMPERS#


assalamualaikum..

hari indah..hari penuh kasih sayang untuk semua. hari ni aku nak berkongsi kisah zara. malam malam zara sekarang sudah tidak ditemani dengan PAMPERS lagi. ini yang aku nak share ni.

Pada mulanya berat juga hati ni untuk mulakan tapi my other half janji nak tolong aku, so aku jadi semangat la.hahahah.  kisahnya bermula tiga minggu yang lepas. malam pertama, tido malam zara tanpa PAMPERS, alahai, lenjun habis tilam zara. 

malam seterusnya aku cuba ajar zara, minum susu kemudian kencing dulu sebelum tido. masa dia tido tu aku sapu minyak telon jugak.  

Ada juga hari yang zara terlepas jugak di tilamnya. bukan hal yang mudah tapi ini yang perlu aku terapkan pada zara. insyallah dipermudahkan.

#zarasaynotopampers#

6 comments:

  1. wah potty train...semoga dipermudahkan yer ija...ija farah klik lactacyd nuff satu untuk ija...

    ReplyDelete
  2. cabaran bagi ibu2 , nak kena banyak sabar dan tak lama akan jadi biasa lah kan.. Zara dah besar ea..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah . perlahan - lahan lah . proses pembesaran mmg begitu ...

    ReplyDelete
  4. mula2 memang susahkan..in sha Allah berkat kesusahan itu membuahkan hasilnya..

    ReplyDelete
  5. Teringat saya zaman dahulu. Kasihan ibu-ibu. Sebelum awal tahun 60an mana ada lampin pakai buang. Yang ada kain lampin sahaja. Pastinya hampir setiap hari tilam anak kecil basah. Pengorbanan ibu tiada tandingnya...

    ReplyDelete
  6. salam. semoga dipermudahkan untuk zara belajar semua tu :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya