1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Monday, February 16, 2015

I AM DYSLEXIA PART 1

Image result for bismillah
Assalamualaikum, alhamdulilah segala puji bagi Allah swt. Selawat serta salam buat Rasullah saw. semoga kita semua mendapat rahmat Allah swt dan syafaat Rasullah saw.

I AM DYSLEXIA. Dia nampak normal tetapi dalam kesempurnaan yang ALLAH anugerahkan, ada secalit simptom pada dia. Alhamdulilah, sebagai ibu aku redha dan bersyukur atas nikmat dan ujianNYA. 

Pada awal simptom itu di kesan, banyak keterbalikan pada setiap perkara yang dia lakukan. naluri ibu sentiasa mencari sumber untuk mensahihkan semua yang terbelengu dek fikiran, hinggalah yang pakar mensahihkan zara dyslexia tahap 1. aku terima segala keputusan dengan rendah hati. tipu kalau aku cakap, aku tak sedih, tipu kalau aku tak menangis, tipu kalau aku kata aku cool, semuanya tipu...

Istiqfar itu yang menyelamatkan aku. ampunkan segala kekhilafan aku wahai Allah. yang buruk itu datanya dari hambamu ini. itu sahaja yang mampu ku pujuk hati kecil. cuba bertahan tapi rembesan jernih menitis juga di saat dia datang memeluk aku.

wahai puteri kesayangan mummy dan walid..ini bukan penyakit sayang, ini hanya simptom yang sementara saja. mummy janji, akan sentiasa di belakangmu sayang. 

sayang..akan mummy rakam setiap moment indah pembelajaranmu nak untuk kamu kenang bila dewasa kelak.

to be continue








7 comments:

  1. Allah.... semoga dipermudahkan.. bnda ni bleh train balik bagi perbetulkan ke x???

    ReplyDelete
  2. Saya ada mengenali seorang ibu bapa yg mempunyai anak dyslexia.. tapi alhamdulillah, anaknya membesar dgn sempurna.. sekarang anak tu dah berumur 19 tahun. Semoga Allah tabahkan hati & in shaa Allah akan membesar dgn sebaiknya.. cuma sbg ibu bapa kita jngn putus harapan...

    ReplyDelete
  3. barangkali di sebalik semua ini ada hikmah yg tersembunyi utk akk sekeluarga...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum.. Saya mendoakan agar semua perkara dan urusan akan dipermudahkan Allah Taala.. insyallah sama2 kita doakan dan mengambil hikmah nya.. saya pun baru nak tahu apa kah simpton ni..

    ReplyDelete
  5. semoga tabah ye dan setiap yg terjadi pasti ada hikmahnye :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya