1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Tuesday, April 28, 2015

LEEK VS CELERY

Bismillahirahmanirahim
assalamualaikum..alhamdulilah..masih diberi kesempatan untuk menikmati segala yang indah milik allah swt. selawat serta salam buat Rasullah saw. moga kita semua dalam limpahan rahmat allah swt hendaknya.

best tak tajuk entry hem hari ni. macam nak lawan bola je kan. ini takda kene mengena dengan negeri ke, negara ke ek,tapi ada kaitan dengan makanan yang berbentuk sayuran. sebenarnya ada kisah di sebaliknya.

al kisahnya..jumaat lepas, time lunch hour aku ke Quill mall, niatnya adalah nak beli celery dan carrot sebab nak masak sayur. aku baru tau yg batang celery ni boleh goreng buat sayur, hihihi..betapa la aku ni kan. 

sampai kat mall, ambik barang yang ada dalam kepala saje, yang lain hanya mainan nafsu semata mata. tutup nafsu tu ok!!!

al kisahnya, aku pun capai lah batang celery yang panjang macam batang lidi, masuk dalam bakul, then my opis mate nampak lah dalam bakul tu ada menda yang dia nampak pelik:-

kema : apa tu jaa?
me : celeri lah!
kema: heyyyyy..itu bukan celeri la.
me: yer ker? selama ni aku duk makan ni la kema.

hahahahahahha..bantai gelak la kami kat situ. kema pun pi amik the original celeri. ya allah...ini rupanya celeri, konpius aku. patutlah tiap kali aku blend menda alah ni, rasa maung semacam aje. aduhaiiiii.......



inilah menda alah yang selalu jadi minuman aku, patutlah aku rasa semacam aje. ini adalah leek a.k.a batang lumut. hahahhaha, tapi actually banyak jugak kegunaanya. 

ini baru celeri laaaaaaaaaa........maafkan saya, sebab masih belajar..encik suami pun tak pernah tegur lak tu. nasib badan la.... ni baru sedap!!!

5 comments:

  1. akak pun tumpang gelak sama ni ahahaha..

    ReplyDelete
  2. Hihihi tersenyum akak depan PC ni ija.. :)

    ReplyDelete
  3. hehehe.. kita sayur tau lagi.. kalau part beli ikan tu yg payah.. semua nama ikan xtau.. yes kita suka btg celeri kalau cmpur dengan sup..

    ReplyDelete
  4. hihihihihi... nasib baiklah pergi dengan kawan. kalau tak, sampai ke sudah tak tahu mana satu batang celeri..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya