1 Kelab Blogger Ben Ashaari

Followers

Tuesday, December 15, 2015

AKU INGIN TUA BERSAMAMU



Lelahmu menahan rasa
Lelahmu menanggung rindu
Lelahmu memikul amanat bonda
Lelahmu mendukung tanggungjawab
Lelahmu menahan jerit perih kehidupan

Terima kasih 
atas kasih dan cinta
atas rindu yang tak pernah pudar
atas janjimu pada bonda
Terima kasih atas segala pengorbananmu

Pernah ku tergelincir dari landasan
Pernah ku terpesong dari ikatan janji
Pernah ku teralih rasa dan jiwa

Tapi katamu pada pendampingmu
" biarkan silapmu, kerana aku juga alpa, kerana kasih ku biarkan diriku tewas, agar kau senang berbahagia, namun bila ku sedar, jiwa mu tiada di teratak kita, ku mohon pada YA RABBI, kembalikan jiwa, kembalikan cinta dia dalam keiklhlasan"

Hanya sendu, hanya tangis
ku sujud pada Ya Rabbi, ku mohon padamu

Subhanallah, betapa hebatnya kuasaMU
Betapa agungNYA kasihNYA pada ku
hingga pintu kasih terbentang luas
menyambut aku dalam dakapan.

alhamdulilah
kau melamarku kali kedua
mengukuhkan ikatan yang sudah terpatri
membina jalinan kasih 
dengan lafaz yang mulia
BISMILLAH...aku ingin ke jannah bersamamu. AMIN.




1 comment:

  1. Amin...amin.....moga jannah itu destinasi terakhir...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi membaca. komentar anda inspirasi saya